Totalt antall sidevisninger

onsdag 15. oktober 2014

One tree, one hammock......

Det er sikkert ikke helt vanlig å kunne henge opp hengekøya i et tre og et tre alene. Det treet jeg tenker på det står på Steinkloss, rett på utsiden av Fjærholmen. Har padlet forbi der mange ganger og tenkt at dette treet må det da være mulig å henge opp en hengekøye i. Dette treet er nok ganske gammelt og det er av typen pil og gjerne en kurvpil og av båndpil (samlebetegnelse for kurvpil og enkelte andre arter) brukes kvistene til kurvfletting, tønnebånd o.a. Det var nok ikke uvanlig å plante noen piltrær for å ha råmaterialer å lage hummerteiner av i tidligere tider.
Padler i skyggen og Steinkloss bader i sola.
Det perfekte hengekøye tre.

Tine er et veldig godt selskap på tur.
Amok sin hengekøye kalt Draumr, en nydelig sak som er lett å sette og den har en stol innstilling.
Se introduksjonsvideo her fra Amok Equipment Jeg kan bare si etter en natt så er jeg solgt, lett å henge opp og takket være webbing i stedet for tau så ble køya i det området jeg hang den opp. En konkurerende hengekøye (som jeg også har) har tau og den må etterjusteres før jeg kan sove i den.
Etter å ha sett denne intro videoen så er det kun en ting jeg kan klage på...... Uansett hvor mye jeg klapper så kommer det ikke øl...... Natten var ganske vindfull og det regnet ganske mye men jeg var helt tørr. Det må også sies at denne er utstyrt med et integrert myggnett og hvis jeg hadde brukt det i natt så hadde nok vinden vært mindre påtagelig, men det sjenerte ikke meg. Tarpen som følger med gjorde en helt super jobb.
Kalkun ratatouille med søtpotet aioli, dette er real turmat

Søtpotet aioli var overraskende godt og det fungerte som saus og stappe på en gang, at det i tillegg var lett å lage var jo ikke negstivt. Smakte fortreffelig med øl, vin og tilogmed Sørafrikansk whiskey.

Bålet brant lystig utover i de små timer. 
Dette er hengekøye kunst, bladet og vanndråpene er på utsiden av tarpen.
God båt og god hengekøye.

Et tre, en hengekøye.
Er jeg fornøyd med Amok sin hengekøye? Et rungende ja, lett å sette opp, lett å justere så man ligger rett, smarte løsninger med integrert myggnett, små lommer til diverse ting og en flaskeholder. Repene på tarpen har sine egne lommer og den kommer også med 4 teltplugger med en god kvalitet. Som et tillegg så har jeg kjøpt en "nøtt", det er slike ting som fjellklatrere bruker som sikring. Greit å ha hvis det er en fjellvegg på den ene siden og tre på den andre.
En deilig liten tur er over og jeg padlet fra Kjøpmanskjær og til Steinkloss, det ble i tillegg padlet en liten tur på tirsdagskvelden for å finne litt mer ved og totalt så fikk jeg padlet nesten 29 kilometer og er nå nærmere målet mitt for året. ;ø) Gleder meg til neste overnattingstur allerede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar