Totalt antall sidevisninger

mandag 19. februar 2018

18 februar, en god dag for litt padling.

Det snør kattunger hjemme, vi snakker skikkelige snøflak og jeg sier til konemor at nå gleder jeg meg til å padle i dette snøværet. Når jeg kommer ut på Svelvikstranden så pissregner det, men heldigvis så finnes det flere folk med samme lidelse og vi lar OL være OL. Mye bedre å være sin egen idrettsutøver i ekstremvær enn å sitte i sofaen og glane på idiotboksen. Cathrine og jeg hadde en fabelaktig flott tur til Lindholmen i regn og motvind og med en god latter til han som sa det skulle være helt flate forhold i dag, mine tanker går såklart til han også

Her er det nesten flate forhold men greit med sjø 200 meter unna og vi er langt unna Verdens Ende

Cathrine er sjelden sur, evig optimist, sjekk det som ligger på lua.... Så ikke mye til sola i dag nei....

Vel i land på Lindholmen med kald pizza.
Praten går som vanlig om løst og fast og alt mulig egentlig, men mye om været i dag. Jeg hadde til og med solkrem med, så jeg er vel litt optimist jeg å. En ting er sikkert det er varmere i vannet enn det er i luften og røyken fra bålet traff meg uansett hvor jeg satt. Det er vel akkurat sånn det skal være på kajakktur tenker jeg. Vi observerte en båt på vår vei utover og mellom Bukkholmen og Lindholmen så ser vi røyk fra et bål. Det er godt å se at det finnes flere med vår diagnose selv om de er i en båt. Vi er i grunnen ferdig med bålet og maten vår når vi ser nevnte båt komme i mot oss og en kar kommer gående. Han lurte jo på om jeg ar RulleRolf og jeg kan jo ikke nekte for det, han kjente meg igjen fra kursene som jeg holder i Lahelle og han fortalte at det var han med kroken. Han hadde vært uheldig under litt makrellfisking og fått kroken godt plassert i hånden sin. Husker han spurte om jeg hadde en tang, en avbiter tang. Dessverre så hadde jeg ikke det ellers skulle jeg hjulpet han såklart.

Bare å skyve den gjennom så mottageren kommer ut og klippe den rett av, han sa det gjorde vondt......


Kun to på tur i dag, men flott var det for det.

Eple på bål er undervurdert, det er jæskli godt må man si.

Evig optimist

Sporløs ferdsel er viktig for alle kajakkpadlere.
Takk for en super tur i dag Cathrine, dessverre så ble denne helgen full av triste hendelser, først mister min søster kjæresten sin på lørdagsmorgen, så går svigerfar bort på søndag kveld. Ingen av de vet hvor de skal men jeg tror de skal på en lang reise. Hvil fred begge to.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar