Totalt antall sidevisninger

lørdag 17. desember 2016

Tripp-Trapp-Triathlon

Eller er det min vei til langt fremskreden galskap.... Har i grunnen sett på denne konkurransen for noen år siden, men den gangen gikk muligheten fra meg, grunnet en makker som trakk seg..... (kan man si) Begynte å titte litt på muligheten igjen nå i slutten av novmenber og jaggu meg så er jeg påmeldt til denne lille konkurransen. Det er jo en stund til det braker løs, nærmere bestemt 26 august. Hva er egentlig Tripp Trapp Triathlon?
Det er 25 kilometer med padling innover Lysefjorden, så er det bare 4444 trappetrinn opp til toppen hvor det starter med 12 kilometer terrengløp (må ha kart og kompass/gps) så avsluttes det hele med 30 kilometer sykling, store deler i nedover bakke tilbake til starten, der vi startet med kajakk altså.
Løypekart, start nede i venstre hjørnet.
Den rette streken er padling.så er det 4444 trappetrinn opp til starten for løpingen og det går litt ned før det går opp.
Denne løypeprofilen ser morsom ut den, jada særlig...... Men det blir helt sikkert en flott opplevelse det her. Ja ja de gærne har det godt og jeg har fått selskap av Julien Piombino og Frode Vittersøe han er gjerne mer gæern enn meg..... Ihuga triathlon deltager men ingen padler så der har jeg mulighet til å ta han på første strekket om ikke annet. I anledningen TTT så er en kajakk solgt og en surfski kjøpt inn, det ble en Think Legend og den har jeg jo hatt før i både glassfiber og carbon utgave, nå ble det en mellomting og den veier bare 12 kilo. Tidligere så har den veid 15 kilo (glassfiber) og 9,8 kilo (carbon)
6,5 meter, 43 cm bred og 12 kilo tung, kan bli morsomt det her
Denne skal hentes på Geilo i romjulen og jeg gleder meg til jeg kan sette ræva ned i en surfski igjen. Leveres med transport trekk og rar som jeg sikkert er så gleder jeg meg til kjøreturen også.
Så er det dette med oppladning da. To kollegaer og meg selv startet på EVO 16 februar i år og vi hadde som mål å trene alle arbeidsdager før jobb, en har detti av og en er litt til og fra men jeg har nesten uten unntak vært der samtlige dager siden februar. Vi har stort sett varmet opp i 10 minutter med sykling og pumpet jern og holdt på med diverse apperater. Må også få lov til å si at dette er en meget god start på dagen. Siden min påmelding så har jeg gått over til kun sykling og løping. Det vil si rask gange og lett jogg som strekker seg over 5 kilometer, dette bygger greit kondisjon og målet er kontinuerlig jogg/løping i 5 kilometer innen 16 februar som er et årsdagen på EVO

Etter dette så øker man på med lengden. Jeg har i tillegg skaffet meg en Irsk Ulvehund som heter Rupert og han skal få lov til å løpe i skogen med meg, bra for han og bra for meg
Rupert er en god hund og på bildet her så er han 4 måneder og veier ca 32 kilo, blir litt størra ja.

Skal også nevnes at jeg har meldt meg på Dalsland kanot marathon+ som er padling over 55 kilometer, derav + og det er med 3 overbæringer. DKM er et morsomt løp med mye folk langs løypa.
Dette blir som en oppvarming til TTT, DKM skjer 12 august. Så har jeg nok satt lista vel høyt for uka etter TTT så meldte jeg meg likegodt på Klaraelven Challenge det vil si at jeg melder meg på så snart det åpner for påmelding på nyåret. Det er 84 kilometer med medstrømspadling. Det er mange andre løp som også skal gjenomføres i 2017. Bli med da vel, du padler egentlig bare mot deg selv selv om men blir litt tullete av å få på seg et start nummer.

Telemarkspadler'n, Arendal Kajakk Race, Blindleialopet, Nøtterøy rundt,

Vansjø rundt, dette er ved Moss og er et kjempeflott løp å være med på.

Bli med da vel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar