Totalt antall sidevisninger

lørdag 8. oktober 2016

Et museum.

Ikke et hvilket som helst museum men et Porsche museum. Selve bygget i seg selv var meget spektaktulært og helt utrolig elegant. Petter og jeg befinner oss i Nurenburg for vi er jo teknisk sett på Paddle Expo 2016. Det er en 22 mil å kjøre til Stuttgart men hva gjør vel det, deilig med litt luft og når man først har anledning til et slikt museum så drar vi av sted.
Tesla var ikke først ute med elbil, dette er en helt orginal bil fra Porsche med 550 kilo tungt batteri.
Totalt urestaurert og som skrevet en el-Porsche fra før 1900, maks hastighet var 25 kmt og man kunne kjøre i 6 timer på en lading. Det er i grunnen ganske bra med tanke på datidens teknologi.

El motor i navet, ingen ny oppfinnelse det gitt.

Det finnes vel ingen tvil om hvor vw har hentet inspirasjon til bobla.

Legg merke til "rør" under h`n 4 slike ved pitstopp løfter bilen opp med trykkluft for dekkskifte.

Deler av premier som Porsche har kjørt inn, kult oppheng men bedre å se i virkligheten.


Her kunne vi starte og gasse forskjellige porsche modeller, ganske kult egentlig.

918 spyder, kulaste porschen jeg har sett og den var virkelig grom, går to av denne i Norge.

Lite takplass på denne for kajakker men jeg hadde vel klart meg uten å ha kajakken på taket vil jeg tro.

Bygget som huser Porsche museumet i Stuttgart var meget spesiellt og her tar jeg bildet opp i taket og får en selfie på kjøpet.

Litt annen vinkel.

Rundkjøringen på Porsche platz, de gjør litt ut av det kan man si.

Her har Petter blakket seg på museums butikken, men posen var jo fin da.
Trodde jo dette første innlegget skulle handle mer om kajakker men jeg sparer det til neste innlegg.
Vi hadde en super tur til Stuttgart og det var virkelig gøy å oppleve historien til Porsche på denne måten. Kommer straks mer fra Tyskland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar