Totalt antall sidevisninger

tirsdag 2. august 2016

Dag 4, en lang gåtur og mye regn.

Dag 4 starter om ikke annet helt vidunderlig flott, etter en deilig natt i Amok`n selv om det regnet på kveld og natt så våkner jeg til stille vann og solskinn. Etter 76 kilometer i går så spretter jeg allikevel opp og lager frokost og en kanne kaffe, sitter og koser meg og rett og slett nyter livet. Yr melder 10-12 meter i sekundet med sydvestlig vind utpå dagen i dag, jeg skal padle innaskjærs til og begynne med, så jeg tenker ikke så mye på dette foreløpig.
Morgenstemmning i Amok, dette ser jo ikke så værst ut, tenker jeg.....
 Det begynte så smått å regne når jeg spiste frokost og det kom litt nedbør når jeg begynte å pakke, det kan se ut som om dette ble regelen og ikke unntaket på denne turen.
Ferdig pakket og klar for avgang Buøya, nok en gang et deilig stopp her.

Kult når båthuset ligner på hovedhuset.
Denne turens selfie.

Det er behagelig å padle når havet ligger sånn, skulle vise seg å bli noe mer rodeo padling......

Dette er et kult og gammelt båthus, som jeg endelig har funnet igjen etter en tur med Thomas for en del år siden.

Vekker minner når vi satt her inne og spiste lunsj i regnværet.

Dette er inne i Nipekilen igjen, nå skal jeg pakke båten og gå ca 3,5 kilometer

80 kilo pluss i nevene som skal draes oppover bakker og holdes igjen nedover, men ikke flatt hjul i år ;ø)
RulleRolf dro og dro, men det var deilig å få strekt armene litt og beveget bena om ikke annet.

And the roads go ever on.......

Endelig fremme ved Sandnesfjorden.

Her er jeg på vei inn Helleren og skal trille oppover mot Lonene.

Her er det bare elgen og meg som trives....

Smalt, veldig smalt i begynnelsen av Lonene og det har begynt å regne.... igjen.......

Fint og trangt her og så regner det bare litt, men mere skulle det komme.....

Tar seg opp med regn og snart er dette første vannet passert og Eidsvann står for tur.

Her gikk det (følte jeg) nesten rett opp og det å slite og dra på 80 kg pluss på vått underlag, jippi.....

Greit når man kan trille rett ut i vannet om ikke annet.
Her er Eidsvann passert og jeg er på vei ned til saltvann igjen og det regner tiddelibom.

Endelig et sted å henge opp køya, note to self sjekk om det er på en hyttetomt.
 Grunnet til dette notatet om å sjekke om det er i nærheten av en hyttetomt, er følgende: Noen kom å helte vann over meg i løpet av natten. Jeg var forsåvidt sliten etter 76 kilometer dagen føre og litt over 55 kilometer i dag med mye labbing. Så kveldsmaten i dag bestod av 2 øl og 3 enheter med rødvin, slike små pappbokser og en kvart pose potetgull, alt inntatt i hengekøya. Slokna som en stein og sov veldig godt til jeg merket at alt var klissvått, det er bare ikke mulig at tarpen var feil montert. Ja ja morgendagen blir sikkert bedre, siste del kommer straks.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar