Totalt antall sidevisninger

søndag 28. februar 2016

Mindfulness satt i system.

Gledet meg stort til lørdagen og en liten tur Tjøme rundt sto på dagens gjøremål liste. Skulle møte en gjeng padlere fra Sandefjord som hadde en plan om å padle fra Bogen. Den gang ei for å si det slik, her var det mye is og en kjapp telefon samtale fra Astrid så ble det besluttet å møtes ca syd for Veierland, da de skulle dra ut fra Lahelle. Den gang ei for meg da fjorden mellom Veierland og Tjøme var rimelig islagt.
Is, is og atter is. Jeg hakket meg ennå ca 300 meter lengere frem, men isen lå så langt jeg kunne se.

Her måtte jeg gi meg, isen er ca 2 til 3 cm tykk.

Greit spor å padle tilbake i om ikke annet.
Etter en ny tlf samtale med Astrid så besluttet jeg å padle alene på østsiden av Tjøme, ingen dårlig ide det men hadde vært koselig å padle en runde rundt Tjøme med andre gærninger.
Så ufattelig stille og fint, mindfulness er et ord jeg kan like.

Nå var det akkurat litt skriving i avisa om disse.
Det var et kvinnemenneske som var helt på styr fordi hun hadde funnet en slik en, disse ser jeg nesten hver gang jeg er ute å padler gjennom hele vinteren. Jeg tenker at det ikke er så rart hvis man er mye ute, så ser man naturens skapninger. Maneter er ettårige akkurat som blomster, men noen har litt tregere for å dø, kanskje de vil noe mer, hvem vet.
Blir ikke så veldig mye bedre enn dette?

Her lunsjer jeg på Ildverket og rednings selskapet kommer kjørende forbi, de skal sikkert ha en kaffekopp hos losen på Hvasser, jeg så de senere også og da var de på vei inn til Tjøme Røde Kors for en kaffekopp der vil jeg tro.

Hadde en sjekk i Gamma på Ildverket og der er det sånn nogenlunde klart til Camp RulleRolf.
Fine stranden på Bustein, ganske eksotisk bortsett fra varmen i dag.
Da vender jeg nesen hjemover igjen og inni mitt hodet er jeg svært fornøyd.
Ikke den lengste turen jeg har padlet men en utrolig flott en, ble ca 25 kilometer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar