Totalt antall sidevisninger

mandag 5. oktober 2015

4 oktober ble en lang dag.

Denne søndagen gledet jeg meg til da Helene innviterte på Tjøme rundt. Passet meg veldig bra og siden klokkeslettet var satt såpass sent som 10.00 på Kjøpmanskjær...... Så stod jeg likegodt opp klokken 04.45 og var klar på vannet 05.45, måtte jo koke kaffe og lage matpakke skal vite padlet lystig i vei østover altså mot klokka. Det var stjerneklart og et alldeles nydelig vær så vidt jeg kunne se i mørket. Havskodda lå tungt lengre ut i fjorden men jeg padlet relativt tett på Nøtterøy hele tiden. Etter ca 20 minutter kunne jeg ane at det ble lysere på himmelen.
Her er klokka 2 minutter over seks, skal i allefall ikke klage på vinden.
Bildet over er mot Søndre Årø og det er bare så stille og deilig. Det å stå opp så tidlig en søndag morgen er noe flere burde prøve på tenker jeg. Det er bare dørstokk mila som er det største hinderet.
Her er denne havskodda men det er ute i selve Oslofjorden.

Barneskjær med alvedans, rett og slett magisk og padle nå.

Seilforeningen på Fjærholmen og det begynner å lysne for alvor.
Det er når jeg padler at jeg tenker på mye rart og merkelig nok så blir det mye mattematikk og utregninger. Store deler av dagens tankevirksomhet knyttet seg til tidspunkter på forskjellige steder underveis, altså jeg prøver å beregne sånn ca når jeg passerer de tenkte steder, dette får tiden til å gå i tillegg til generell mindfulness. Livet er herlig dere.
Vakkert en søndag morgen klokken 07.45 og uten et eneste menneske da gitt.

Dette er Vestfjorden og Verjø til venstre, nå har jeg padlet ca 23 kilometer.
Det var rett føre Verjø at jeg fikk noen meldinger fra Wenche som lurte på om vi ville padle sammen med dem fra kajakk klubben klokken 12.00. Det blir jo litt feil for de av oss som har tenkt til å padle Tjøme rundt fra klokken 10.00 og i motsatt retning, det kommer flere dager ;ø)
Helene og Geir.
 Jeg møtte resten av gjengen på Kjøpmanskjær ca 10 på 10 og det er vel passe godt beregnet. De trodde ikke helt på meg når jeg sa at jeg padlet Nøtterøy rundt først, men etter å ha sett bilder på fotodingsen så skjønte de at jeg ikke drev med tullball.
Dette er like øst for Brøtsø, her er det også litt fint.

Ååå det er så pent her.
Jorunn passerer Verdens ende og en liten milepæl er nådd.

Her passeres det sydligste punktet på Tjøme, Helene er glad.
Været var som dere kan se helt upåklagelig. Foto: Jorunn Iren Kverne
Fra rasteplassen på Østre Vakersholmen, nå har jeg padlet 59 kilometer og det smaker med mat. Foto: Jorunn Iren Kverne
Dagens blideste Helene med skikkelig bålmat. Foto: Jorunn Iren Kverne
Gikk jo tom for strøm på GPS`n så da blir det et dårlig bilde av sportstrackeren.
Turen i litt tørre tall, på runden rundt Nøtterøy så hadde jeg 8,1 i snitt og når jeg gikk sammen med de andre så falt snittet til 5,7 i motsetning til de som padlet "bare" Tjøme rundt som fikk 4,6 til 4,8 kmt i snitt, totalt så padlet jeg 64,4 km på nesten 11,5 timer. Gleder meg til neste tur allerede.

3 kommentarer:

  1. What a super paddle Rolf, and in such beautiful weather too! :o)

    Kind regards

    SvarSlett
  2. De tørre tallene får jo oss som "bare" padlet Tjøme rundt til å høres ut som noen latinger... Skal sies at vi hadde en gjennomsnittlig bevegelseshastighet på 6,4 og at damene på turen skal ha applaus for innsats og tempo.

    Takk for en veldig trivelig tur og det er flere som gleder seg til neste tur.

    SvarSlett
  3. Er det virkelig mulig å holde balansen i en kajakk når man har stått opp så tidlig om morran... For meg ville det fortonet seg som å være full, tror jeg.

    SvarSlett