Totalt antall sidevisninger

tirsdag 22. september 2015

Telemarkspadleren 2015.

Mmmm endelig er det dags for TP igjen, men det er visst noe med været som kan få noen konsekvenser for oss. Nedbør, regn regn og atter regn og ikke har det vært så høyt vann i Heddalsvannet på 100 år sier dem. Det betyr jo at det ikke er padlebart verken opp eller ned elva, dette på grunn av høyballer (traktoregg) trær, småhus og annet som kommer drivende med flommen.....
Vel skam dem som gir seg og det hadde ikke Tine og gjengen tenkt til å gjøre, de heiv seg rundt og fikk laget en rundløype på Norsjø, stor ære til dem.
Stor takk til Kajakk sport og fritid for glimrende utlån av bil, Amber og jeg koset oss under kjøreturen.
Vel fremme på Akkerhaugen og så finne Ingvar og hytta vår, vi har som vanlig leid hytte med Ingvar og det er bestandig kjempekoslig. Ble nok en del øl og diverse på fredagen og hyggelig lag med noen damer i hytta, dette høres jo ikke bra ut og det kunne jeg sagt at det ikke var, men det var bare latter og glede og mange padlehistorier, takk for hyggelig lag til Wenche og Nina.
Forsåvidt tidlig på fredagskvelden, ble litt til.....
Våkner lørdagsmorgen til et knallfint vær og en litt morrasur Amber da hun synes vi hadde pratet vel mye og sikkert litt høyt. Kvinnelatter i ei lita hytte er sikkert ikke den beste oppladningen. Vi spiser en sløv frokost og tar livet genrellt rolig før vi etterhvert samles til briefing. Grunnet flommen så er det laget en rundløype på Norsjø og for meg så er dette skikkelig demotiverende, når man har padlet en runde, så vet man at det er to runder til..... I det samme sjøskapet, bedre å padle Notodden tur retur synes nå jeg.
Sjekk for et deilig vær.

Og når jeg gjør sånn så kan dere padle.......
Underveis, stor takk til Oddvar Borgan for bildet, Karl Bjørn i bakgrunnen med en flott kajakk (XP18)  ;ø)
Amber til mål passering som nummer to Foto Eystein Roll Aarseth
Må bare få si at jeg er relativt fornøyd med egen padling (i havkajakk) med en snitthastighet på 8,5 på første runde, 8,8 på andre og det ble 9,1 kmt på siste runde og totalt da for dere som ikke skjønte det. Gleder meg til neste år og litt padling i blodspreng igjen. Så er det noen Dansker da som jeg må prøve å få slått en gang ;ø)
Etter løpet var det massasje og denna karen var flink, kan anbefales på det sterkeste. Foto Eystein Roll Aarseth
Båten som Amber lånte fra ksf

Foreløpig resultatliste, bare synd det ikke stod det på lista.... Ble en andre plass.
Etter løpet så smaker det med bakt potet, dette er Ingvar.
Pallen for damer 10 km, Amber på en solid 2 plass. Foto Eystein Roll Aarseth
Så var det lørdag og grillkveld tradisjon tro og det er ting jeg ikke ønsker å gå glipp av, kjempekoselig i år som årene før. En stor takk til Tine og resten av gjengen for et vel gjennomført arrangement til tross for flommen. Jeg legger meg i støvet i grenseløs beundring for årets gjennomføring og gleder meg som en unge allerede til neste års kamp. Selv om jeg kom på bare en 34 plass så var det vel bare fitness, surfski og K1 racer foran meg på resultatlista. Neste år da mine Danske venner  ;ø)


3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Amber er rå og det er over et år siden sist hun padlet......

      Slett
    2. Å nei, har hun nesten slutta? Da er det jo uansett enda mer imponerende!

      Slett