Totalt antall sidevisninger

tirsdag 1. september 2015

Søndagsturen.

Dagens søndagstur i regi av HPT og med meg som turleder, gikk denne gangen fra Fjærholmen og sydover mot Ildverket og ruten er lagt opp med tanke på været. Det er veldig greit og lurt å padle i motvind på turens første halvdel og så ha et hyggelig dytt i ryggen på returen, dette er vel noe å tenke på for klubbens ferske instruktører, hvis ikke så blir det gjerne dobbelt så langt og tungt ved retur.
Hva skal man si om været da?

Eskil i front og Mads Olav i bakgrunnen, men vannet er like flatt.

Dette er på Torødstranden en utendørs gudstjeneste.....
La det være sagt, jeg bryr meg ikke om religion, det kunne for meg like gjerne vært en tårn med muslimske bønner som strømmet ut av en høytaler eller femten. Denne messende musikken bråker like mye og det er da jeg tenker at hvorfor skal dette være lov tidlig en søndag formiddag og ikke motorsport. Det bråker minst like mye og det er ikke alle som synes denne musikken er særlig passende. Skyting derimot på blink er lov klokken 08.00 søndag morgen, modellfly er lov først etter kirketid. Hvem pokker bestemmer slikt noe. Hadde jeg bodd her i nærheten så hadde jeg kuttet noen kabler på morran. Vi derimot padlet ufortrødent videre og pratet litt om bråket som faktisk fulgte oss et godt stykke sydover. Nok surmuling.
Etter ca 14 kilometer så ser vi Ildverket og jaggu meg der ligger det en del kajakker på land. Vi padler så klart bort og ser om det er noen kjente, men det er bare noen som holder kurs, da padler vi kjapt rundt øya og inn Paradisbukta. Der fyres et pølsebål i en herlig liten krok i le for vinden.
Mads Olav i godt driv.

Kon Drita II

Særlig pen er den ikke men de som eier den har det sikkeret helt ok.
Pølsetid, alle tre hadde med bålmat, les pølser.
Pinnebrød med pølse, så smart ut, men var det så smart.......?
Se været, det begynte å blåse bare vi kom litt lengere ut, foreløpig maks hastighet er 12,5 kmt.

Mads Olav er skikkelig bad ass hi hi.
Så fant vi en ensom padler også han i Paradisbukta, Dag Henning hadde padlet en annen rute og dro ut for å møte oss, Det var bare det at han satt et annet sted i Paradisbukta, mens vi brant bål der vi satt. En topp dag ble snart ennå bedre da vi nå hadde en vind som ga oss en hyggelig dytt i ryggen på vei til Fjærholmen. Selv om det ikke var den sprekeste vinden så fikk jeg 15 kmt som maks. Dagens lengde ble 28,5 kilometer.
Takk for en uberhyggelig tur i et godt tempo.
Dagens rute ser da slik ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar