Totalt antall sidevisninger

mandag 25. mai 2015

Å.L.P.....

Dere kan jo lure på hva overskriften står for, men dere får lure litt til. En søndagstur med HPT er aldri feil og feil ble det ikke i dag heller, bortsett fra Å.L.P da. At ingen møter opp på en søndagstur er vel litt rart, det var riktignok meldt litt bølgeleking i dag men siden det ikke blåste i noen større grad så ble det jo ikke så store bølger heller. Jan P. som er turleder stod ganske så alene når jeg kom ut på Fyn sletta. Det er sært at ingen andre kommer, bølgelek betyr ikke at man må gå inn i store bølger og rulle osv osv. Vel vel vi skulle jo padle og praten gikk om smått og stort, særlig pris på padlevester kontra hengekøyer..... Skjønte du ikke noe nå så fortsett med det.
Det er når vi er klare og påkledd, dvs Jan i full tørrdrakt og jeg i joggebukse og en snart ti år gammel tørrtopp som overhodet ikke holder deg tørr, hvis du skulle finne på å ta deg en rulle. Da utbryter Jan, samtidig som han slår seg voldsomt på hodet og gjentar et eller annet på gammeldansk, ÅRENE, jeg har glemt årene hjemme. Når jeg dro hjemmenifra så tok jeg på min hjemmelagde grønnlandsåre og tenkte skal jeg ta den med og veksle litt i dag, nei jeg reiser lett.....
Her har tabben gått opp for Jan, blid det er han det skal han ha.
Relativt flatt vann i dag.

Godbåten og lunsj på gang.

Fint ute på Skrøslingen i dag.

Dag og natt men dette er på dagen.


Disse er jeg litt usikre på, denne var ca 7 cm lang.


Sommerhus..... 
Alt i alt en veldig fin dag og deilig padletur, selv om det ble ensomt.......
Gleder meg til neste tur jeg
Dagens lille rute i ensomhet, padlet med klokken.

2 kommentarer:

  1. Jeg har stått ved vannet ferdig pakket og skulle til å ta på meg tørrdrakt....hvilken tørrdrakt..... hmmmm. Heldigvis har jeg en meget forståelsesfull frue, som kastet seg i bilen og ankom 45 minutter seinere med tørrdrakta.... :) Den tingesten du undret deg over tror jeg er en type ribbemanet. Ligner veldig på sånne jeg tok endel bilder av når jeg drev med dykking.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har kommet til vannet og funnet ut at kajakken ligger i garasjen......
      Har ikke sett de så store før denne var vel ca 7-8 cm lang og veldig rød.
      Pene er de da.

      Slett