Totalt antall sidevisninger

lørdag 11. april 2015

Tjøme rundt med ærfugl.

Det er deilig å padle, ingen tvil om det. Dagen i dag var veldig tåkete men også veldig stille. Blir fine fotostunder av slikt vær. Kom litt sent av gårde men det gjør jo ingenting på en fridag. Fikk testet nybåten også en XP18Prolite i kule farger, nemlig gul og svart.
Stille og pent i dag.

Tåkete er ordet.
Snart ved Havna Hotel.

Stakkar lille ærfugl, dette plager meg.

Jeg tok løs to stykker mens jeg satt i kajakken. 
 Mens jeg holdt på å skjære løs fuglene så merket jeg at det plasket bak meg, filler`n der sitter det tre stykker til. Totalt så var det 4 høner og en hane. Han ærfuglen hadde fått noen sår i bena og han blødde litt der hvor garnet hadde skjært seg inn i benet. Jeg regner med at saltvannet virker desinfiserende og at det går bra. Etter at de to første var sluppet fri så gikk jeg i land og ut på brygga og dro de to neste opp.
Det her var mindre koselig, men jeg klarte å få de fri og jeg sjekket at det ikke var noe garn igjen, fuglene var forbausende rolig. Det var akkurat som om de skjønte at de fikk hjelp.

Siste mann uti var hannen og selv han var rolig når jeg undersøkte om det var mere garn igjen.
Her tror jeg han er lykkelig.

Her stoppet han flukten, snudde og svømte inn mot meg igjen, da kom det en tåre gitt.
Jeg satt igjen med en meget god følelse, et ødelagt garn som jeg dro opp på brygga og jeg risset inn mitt tlf nummer i brygga så jeg håper han ringer.

Usikker på åssen fugl dette var men her satt det en flokk på ca 40 stykker.

Dette var det jeg kunne se av sol i dag.

Dette kameraet gjengir jo ikke bølgene slik som jeg opplevde det........
En herlig tur er over og det ble 32 kilometer, i morgen skal jeg padle vårsleppet på Drammenselva, fra Hokksund og til Drammen sentrum. Jeg starter i sentrum og padler opp til Hokksund først, det blir noe mer kilometer av det. Stor takk til Kajakk sport og fritid for en flott båt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar