Totalt antall sidevisninger

søndag 16. november 2014

Ramsholmen en våt helg i november.

Denne turen har jeg gledet meg til ganske lenge. Ble noe frafall da været ikke var helt i vater men de som ikke kom kan angre. Jeg valgte å padle fra Kjøpmanskjær siden jeg kjører en bil med avskiltingsbegjæring, da er det greit å kjøre kort..... Nok om det, pakker kajakken og padler lystig avgårde i lett regn og en del vind. Det er når jeg runder sørøst hjørnet av Nøtterøy at jeg får vinden rett i trynet og hastigheten faller dramatisk, innser ganske raskt at jeg ikke rekker tidspunktet og ringer Eyvin og sier at jeg padler rett ut til Ramsholmen. Velger en rute som går ytterligere mot vinden for så å snu ganske mye og få vinden delvis i ryggen på vei ut til Ramsholmen, ganske god ide spør du meg (og den fungerte)
Sen lunsj på lørdagen.

Mads Olav varmer rødbeter.

Mads Olav, Eyvin og Geir.
Litt senere utpå lørdagen så dukker Einar opp det var hyggelig og svært uventet. Alltids plass til en til som padler og dessuten er Ramsholmen veldig stor. Ei annen rype som sa ho skulle komme utom en tur er på telefonen med Eyvin og hun padler ut litt senere på kvelden og spør om det er plass i noen telt, det er det sier Eyvin og gir villig vekk en plass i lavoen til Egil......
Bålets gleder er magisk.
 Mads Olav og jeg har på forhånd padlet ut en del ved, det var et sjakktrekk som selv Magnus Carlsen ville vært stolt av. Dedikerte padlere kan vi andre kalle det.
Hildegunn, her lettere kamuflert har endelig funnet veien ut i mørket, regner med at bålet også viste vei.
Hildegunn tok en flott tur ut i mørket og kom frem etter noen navigasjonstabber, det er bra vilje. Hun måtte desverre veldig tidlig inn på land igjen for å fore og slippe ut en hel haug med hester. Håper du hadde en flott kveld ute på øya i lag med hyggelige herrer.
Geir før han sovnet.

Det er så koselig.

Maten til Geir, ser ut som om det har vært i folk før, men dette smakte godt.
Ja ja den som sover synder ikke, han snorker......
En svært hyggelig kveld går mot slutten og praten, latteren og smilet har hele tiden vært med oss. Bålet har brent lenge og lyst godt for oss. At ikke flere velger å padle ut på tur er en liten gåte for meg. Tipper klokka bikket 01.00 før jeg la meg i hengekøya, mmm der sover jeg godt.
Utsikten fra soverommet på Ramsholmen.
Hadde med en ekstra tarp som forsterkning, siden det var noe nedbør.
 Tarpen blir nok en fast følgesvenn på hengekøye turer. En annen ting som skal bli med er en sengeforlegger, det har jeg i grunnen savnet og jeg har noe stoff fra et Lavo gulv som skal syes om litt. Sist men ikke minst så skal jeg sy en koppeholder som kan henge fra "ridgelinen" på den måten så får jeg med en god kopp kaffe om morran når Amok`n er i sitte stilling.
Kanskje verdens beste hengekøye?
Det holder med blåbær nå.
En god tur går mot slutten og vi tar en lang og tårevåt farvel og takker for denne gang, Hildegunn reiste jo klokken 06.30 for hun måtte inn til hestene. Jeg padler rett vestover og legger kursen litt mot vinden igjen så jeg får en lang surf i medbølger og medvind. På en strekning på nesten 1,5 kilometer så var hastigheten ikke under 12,5 kmt, yihaa dette var gøy. Så etter en liten stund så kommer jeg inn mellom Søndre og Nordre Årø der blir jeg obs på et stupebrett som middelbart fanger min nyskjerrighet. Er det, er det, ja visst pokker er det et rotorblad fra et helikopter, sikkert et seaking, smart.
Det ser da ut som....

Visst pokker er det et rotor blad fra et helikopter, kult.
Dagens eller helgas rute ser da slik ut blå på lørdag og grå på søndag, ruten er lagt opp etter gjeldene vindforhold, ganske smart spør du meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar