Totalt antall sidevisninger

fredag 24. oktober 2014

To turer på en torsdag.

Det regner og blåser og jeg sitter inne å koser meg, kikker ut og det regner og blåser fremdeles. Klokken 10.00 så åpner slusene seg og jeg trodde ikke det var mulig at det kunne komme så mye regn på en gang. Da får jeg vente litt til før jeg stikker ut, 3 kopper kaffe til og været ser bedre ut. Kommer meg på vannet og (Kjøpmanskjær) og setter kursen sydover mot Vakersholmen, har bare lovet meg selv at jeg skal padle over ti kilometer i dag, på tur 1 om ikke annet.
Et sjeldent tilfellet av oppholdsvær.

Disse lot seg ikke affisere av meg i noen større grad.

Om litt er kaffen i munnen min  ;ø)

På Vakersholmen lå han her, han har sluttet å svømme han.

Tannstellet så ut til å være i orden, den har nok ligget der en liten stund for jeg tok på den og ble redd den skulle eksplodere..
Grunnen til at jeg stoppet innom Vakersholmen var at jeg så en blåse, jeg samler jo på slike, det er mitt lille bidrag til padlere mot plast. Det er ikke så ofte jeg ser døde seler på land og denne var nok ikke veldig gammel. Det var litt motvind og motstrøm sydover og det var jo da omvendt når jeg padlet innover eller nordover igjen, lå jevnt på mellom 10 og 12 kilometer i timen. Turens lengde ble på litt over 13 kilometer.



Vindsekk på tur er undervurdert


Tur 2 i dag er en vanlig torsdagstur med Havpadlerne Tønsberg, nå er jeg spent på oppmøte siden det var null, zero, ingen, nada osv osv forrige torsdag. Wenche, Mads Olav og Eyvin dukker opp i dag, de ville ikke høre på gnaget mitt om det ikke kom noen i dag heller ;ø)
Det er mye vann bare på P plassen.

Vind og regn, men padle skal vi.

Ja det er mørkt.

Mmmmm.

Mads Olav i mørket.

RulleRolf jo...  Foto: Wenche Huseby.

Mads Olav og RR Foto: Wenche Huseby. 
Wenche stilte med kakao og nybakte boller og engangskopper ;ø)

Mads Olav hadde glemt termosen hjemme så han satt pris på Wenches inititativ.

RR holdt bare vindsekken oppe.... Foto: Wenche Huseby. 
Flott ide med en vindsekk, ble litt klamt her inne men allikevel lunt og godt, et sitteunderlag hadde vært flott, det ville vært som den berømte prikken over i`n. Husk neste torsdag er sesongens siste fellespadling på torsdager for i år. Takk for en herlig kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar