Totalt antall sidevisninger

torsdag 14. august 2014

Porsgrunnselva en onsdag i august

I dag, altså dagen etter i går så er vi nok en gang på plass ved Borgestad industripark. Amber med manus og jeg med kajakk. Får slengt kajakken rimelig fort på vannet og setter kursen nedover elven i dag, skal rundt Herøya og innom en liten sideelv, det er planen. Starter som vanlig i passe motvind men god medstrøm og været er i allefall helt greit.
Det er litt fint på en industriell måte.

Kran i motlys.

Under brua på Kulltangveien,like forut svinger jeg til venstre og inn til Gunnekleivfjorden.
Skulle likt å vært inne på området med speilrefleksen, masse kule ting å ta bilder av.

Neste gang skal jeg ta med ankeret mitt.

Parkmessig ved vannkanten og fargerikt bak.

Begynnelsen på kanalen.

Skikkelig fint her jo.

En av få båt tunneller i Norge, denne har lys.

Ute av tunnellen, ingen grevlig i taket heller.

Snart ute på havet.
Pent er det vel ikke men litt fasinesende kanskje?

Nesten litt eksotisk dette, her er mer info og kanskje litt artig info om skipet

Som sagt eller skrevet i dette tilfellet, kunne tenkt meg en tur med speilrefleksen her.

Hvor mange fyrstikker kan man lage av et tre
 Det er jo et spørsmål å stille seg, hvor mange fyrstikker kan man lage av et kjempestort tre, spørsmål nummer to er av en mere alvorlig karakter. Hvor mange trær kan en liten fyrstikk ødelegge? Sånn går nå tiden her på elva, det ene interessante spørmål etter det andre dukker opp i hodet mitt.....
Og et eksempel på hagepynt, en oppned sementbåt, ja ja noen liker moren også videre.....

Utendørs zumba eller noe, catcy musikk om ikke annet.

Egentlig ganske kul dekorasjon, iøyenfallende om ikke annet.

Her på vei opp denne sideelven mot Hovenga.

Pent oppover her også, blir en tur til her da jeg fikk litt dårlig tid i kveld.

På vei ned i gjen, men skal som skrevet ta meg en tur opp igjen.......

Avslutter turen med han karen her, strekke litt på beina ja, å så deilig.
Tirsdagstur er grønn og onsdagens tur er gul, 15,1 km på onsdag, flott tur.

1 kommentar:

  1. Artig, og kanskje någet utradisjonelt rutevalg for en havkajakktur :)

    SvarSlett