Totalt antall sidevisninger

søndag 15. juni 2014

Søndagstur med damer

Ikke det at det er noe uvanlig å padle med damer i våre dager. Hadde det vært i gamle dager hadde det nok ikke vært like greit. Nå vet jo alle at damene fikk stemmerett i Norge i 1913, altså så hadde de 100 års jubileum i fjor. Det ikke alle vet at de først fikk lov å padle i 1955..... Heldigvis så er det ikke sånn i våre dager. Jeg møtte Steinar M og to damer på Kjøpmanskjær i dag, Havpadlerne Tønsberg har jo søndagstur og etter nok et vellykket bryllupsarrangement på Hellagården så var jeg bare i seng først klokken 04.30 på morran. Det er da jeg er litt glad for at Steinar M er en dårlig morgenfugl og valgte take off til klokken 11.00. Da fikk jeg i allefall noen timer på øyet. Været er helt på vår side og sånn umiddelbart så kjente jeg ikke igjen noen av damene, men Hokksund har jeg padlet med før. Jeg får kalle de Hokksund og Oslo, Hokksund er forøverig et lite tettsted som har alt. Alt i følge Hokksund, vet ikke om jeg helt tror på henne. Hun andre kom fra Oslo ( jeg og navn...) Så der var vi på Kjøpmanskjær en ikke alt for tidlig morgen, to lokale tullinger og to utenbys damer, hva vil dagen bringe tro.
Her holdt Steinar på å bli med kajakken i vannet (kan det tilsynelatende se ut som)
Fikk lurt noen til et gytjebad i dag, ikke første gangen jeg har lurt henne ut på grunt vann....

Fra Farrisvannet 7/7.2013 en herlig tur
Nybåten fikk sine første riper i dag, hulk hulk.

Bena til Stainar M trengte også et gytjebad i dag, ble 100 meter leiregåing.
Morsomt med utenbys damer, det å kunne ta de med på våre padleturer og vise dem det beste vi har å by på, fotbad.... Hvor var våre medlemmer i dag egentlig? Her kommer det damer langveisfra for å padle i et herlig vær og med to mannebein. Vi gikk i land rett etter Langøya på ei lita holme for kaffe og matpakke. Noen måtte bade og andre ville bare ha kaffe (jeg) Hokksund hadde kjøpt jordbær langs veien og delte villig vekk, det smakte godt kan jeg love. Damer er rare og de hoppet rett i bikinien og lå langflat ut på fjellet og samlet sol. Når Steinar M  etter noen minutter annonserte at vi skulle komme oss i båtene igjen så hørte vi bare; Hæ skal vi ikke sole oss? Vi fikk i allefall opplevd forskjellige momenter ved padlingen, fra stille vann og passe opprørt vann når vi krysset fra Langøya og over mot Veierland og delvis god medsjøsurf.
Dette bildet viser hvor flott vi hadde det, blir ikke veldig mye bedre enn dette vel?
Etter en runde rundt Veierland så var vi tilbake til startstedet etter bare 16,5 kilometer i et vakkert og variert sjøskap. Dagene blir ikke så veldig mye bedre enn dette. Jeg gleder meg allerede til neste tur jeg. Kanskje jeg skal gjøre som damene og bare reise til en annen klubb/gruppe og padle på et helt nytt sted.
Oversikt over dagens rute.
En flott tur.


1 kommentar:

  1. Greit å ha fått de første ripene, de som kommer etter gjør ikke like vondt. :)

    SvarSlett