Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. juni 2013

Seabird wave 6,1

Det er litt morsomt å lese på padleforumet under topic`n "surfing og skroglengde". Jeg tenker, er det ingen som surfer i en surfski da? Smak litt på navnet surfski, dette er surfemaskiner ut av en annen verden. Jeg har jo hatt noen surfski oppgjennom, men måtte selge min kjære Think Legend i helcarbon grunnet et helvete av en bil, som heldigvis nå sannsynligvis ligger og ruster i en bilkirkegård et eller annet sted. PM til alle, kjøp aldri en Kia Sportage, aldri hører du, aldri.....
Merker at jeg kan skrive mye om bruktbilen fra helvete men jeg skal la det ligge her.

Surfski derimot kan jeg prate om, jeg kan prate lenge om padling generellt, men surfski er en egen greie for meg og det er synd hvis dere ikke har prøvet det. For meg så var det en magisk og sjelsettende opplevelse første gang jeg prøvde en slik en. De har jo vært relativt dyre, men nå har Seabird kommet med en serie som kan gi en ganske så billig billett til surfski himmelen. Jeg er nå eier av en wave 6,1og hadde min første testtur i dag, nydelig vær, litt vind og sol fra en nesten skyfri himmel. Desverre så var det litt lite med båt trafikk og entreprenør skapte bølger men jeg fikk en fin surf på 19 kmt som opplevdes som superstabil. Fikk noen andre bølger også og jeg prøvde å tøye litt grenser med å ta bølgene veldig fra siden, surfe på tvers og se alt gikk veldig bra. Jeg hadde med hånden på hjertet ikke et eneste støttetak.
Kult design.

Utsikten fra kontoret, dette er mot Mågerø.

Fra hekken.

Denne er smart.
 Tror det heter bullet og den hjelper til med å lense kajakken ved en gitt hastighet så suges vannet ut når man fjerner bånnproppen. Jeg liker å ha en propp for da fylles ikke kajakken når man padler sakte, eller tar en liten pust i bakken (eller vannet)
Maks hastighet ble 19 kmt, som dere ser så ble gjennomsnittshastigheten lav, jeg var flere ganger på land for justering.
Siden det var første turen så måtte jeg flere ganger på land for justering av ror og pedaler, derav noe lav snittfart. Det var deilig å bruke den lette wingåren igjen og det var også veldig deilig å henge på noen båter igjen. Dette er super trening og så morsomt da, noen båt eiere blir litt sure når jeg bruker bølgene de lager og jeg ligger tett på båten. Noen båt eiere er ordentlig rare folk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar