Totalt antall sidevisninger

mandag 3. juni 2013

M24 2013.

I år skulle vi bli hele tre nordmenn på tur til Malmø og den lille konkuransen M24. M24 hva er nå det? Enkelt forklart, hvor langt klarer du å padle på 24 timer? Rundt og rundt i en kanal i Malmø sentrum i 24 timer, herlig galskap spør du meg. I år som i fjor så var Sam og jeg deltagere og Tine var førstereis i år. Jeg må og kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde lagt opp løpet noe anderledes enn i fjor. Planen er 5 x 5 x 5 runder osv osv, med korte pauser på hver 5 runde. Dette fungerte helt utmerket og hver 5 runde så padlet jeg inn litt på "skjema". Klokken 18.30 på lørdagskvelden så lå jeg veldig godt an til halvgått tid klokken 21.00 og jeg ville også ha fått nesten en ekstra halvtime å gå på til klokken 21.00. 5 minutter etter denne tankerekka så får jeg utrolig vondt i skuldra, tror jeg nå skjønner hvordan det er å padle med en skulder ute av ledd. Jeg velger da å bryte løpet og ta til takke med et bronsje merket. Da har jeg jo sølvmerket fra i fjor og det betyr jo en ny sjanse i 2014.
Oppladning er viktig, dette er fredag kveld.
Den Norske leir, vi sov i bilene, jeg med oppslått feltseng i en stasjonsvogn.
Bare så det er sagt, vannvittig mye deiligere å sove "ute" enn det å høre på snorking og fising i nattens muml og mørke i en gymsal......
Tine er klar til start.

Sam er fit for fight. Han bærer iallefall på en Think Fit (Tine sin)

Her er klokken 2 min på 09.00 lørdagmorgen.

Langs kanalen i Malmø, herlig herlig.

Det var vannvittig stor byggeaktivitet i Malmø.


Tine, fremdeles i godt driv.
Og det må sies med engang Tine satt rekord for damer, første gang hun deltar og nå må vi danne en forening for å få Tine tilbake neste år, FB, Twitter, Instagram, hva som helst for å få henne hit ned neste år også.
For et vær og for en byggeaktivitet, men det har jeg kanskje nevnt? Bildet er stjålet fra Skånska bladet (eller noe)
Som tidligere nevnt så hoppet jeg av en liten stund før klokken 19.00 da skulderen nektet å samarbeide noe mer. Sam Padlet 120 km i et strekk og totalt 155,7 og Tine padlet 156,7 altså en kilometer lenger enn Sam og som Tine så godt sa det til Sam: Hadde du meldt deg på i dameklassen så hadde du fått en sølvmedalje  ;ø)
Tines høyrehånd en morgen i Malmø

Sånn ser det ut på en søndagsmorgen  ;ø)

Jacob Fröslee Jonsson etter "bare" 199,7 km, han har det ikke godt her.

Jacob Fröslee Jonssons hender.
Det som imponerte meg mye på årets M24 var SUP padlerne, lengste SUP var 78,2 km. Det er jo greit å padle rett og langt med en SUP men jeg savner kanskje å se "sveiperulleSUP" eller kanskje en "rulleSUPsveip". Alle som deltar imponerer meg (jada også meg selv) selv om jeg er skuffet over skulderen min i år. Vil jo gjerne prøve igjen til neste år også, men burde ikke du bli med også?
6 mil klarer du å padle i løpet av et døgn.

2 kommentarer:

  1. Härligt Rolf! Hann ju knappt att snacke med dig ju. Synd att du fick ont..men bra att du bröt.

    Vi ses nästa år och hälsa till Tine och Sam!

    /Viktoria

    SvarSlett
  2. Imponerende innsats av Tine!!
    Og til Sam - spesielt med oppladningen. Vet jo at det er viktig med en god gjennomkjøring, men alt med måte?

    De første 6-8 mila går vel regel greit? Deretter blir det vel mest å kjempe mot psykisk og fysisk smerte?

    God bedring til deg Rolf. Skulderproblemer bør man ta på
    alvor hvis man har tenkt å padle langt - og lenger enn langt.

    Einar, Son

    SvarSlett