Totalt antall sidevisninger

søndag 30. juni 2013

Grunnkurs Lahelle, eller da Rolf og Camilla ble våte......

Nå var jo de fleste våte mer enn en gang i løpet av helgen. Lørdagen var vel den våteste dagen da himmelens sluser åpnet seg på en slik måte som svært få har opplevd før, i allefall denne helgen.
Det var fem forventningsfulle personer som hadde meldt seg på kurs og som vanlig var det noen som aldri hadde sittet i en kajakk før. Alle fikk en kjapp briefing på stranden i regnvær, om kamerat redning. Da er det litt enklere om det skulle bli behov. Det blåser godt i dag og vi går ut i le av en båthavn og skal padle bort til en grunne innerst i Lahelle fjorden. Der er det kjempefint å øve på støttetak. Det er jo en vaklevoren gjeng som legger i vei og jeg flirer litt for meg selv og vet at de fleste om ikke alle vil mestre dette meget godt om en liten stund.
Det regner litt, men det gjør jo ingen ting. Ann Christin ser litt spent ut?

Her er båten bundet fast i meg selv, mens jeg prøver å tippe deltagerne rundt, så de lærer støttetak.
 Denne metoden for å lære støttetak er ganske effektiv og morsom, Øyvind er herved utpekt som Lahelles Støttetaks mester 2013.
Så dro vi opp i en liten bekk for der var det fritt for bølger, men ikke regn.....

Nærmeste nabo forbarmet seg over oss og kom ned å lurte på om vi hadde lyst på kaffe, smakte meget godt.
Det regner, det regner, men bytte båt skal vi gjøre.

Det var Stine og Øyvind som byttet båt.
Det gjør liksom ikke noe å bade når det allikevel regner.

Mona har akkurat foretatt en wet exit.

Cowboy entring er ikke lett  ;ø)

Camilla er ganske så konsentrert.

Petter i bakgrunnen.

Mona er baugpryd under kamerat redning, dette fikset alle meget bra.

Mona padlet meget bra, hadde en god rytme og godt driv.
Dag to kom med et meget bedre vær en "rainy saturday" sunny sunday er nok bedre, men det var da slettes ikke så værst i regnværet heller ;ø)
Været er noget bedre nå ja.

Fra Stauper, her ute er det pent, her ble det også bare en kort kafferast.

Stranden ved Tønsberg Tønne.
 Her ute ble deler av den norske filmen hodet over vannet spillt inn, fun facts så det holder.
Ann Christin og Mona på vei ut til god refleks sjø.
 Det er herlig når man har gode kursdeltagere og man kan få de til å flytte noen grenser uten at de selv er helt klar over det. Det var jo forholdsvis mye refleks sjø her i dag. Alle kom vel gjennom denne delen selv om det var tett på for Øyvind en gang, men støtte taket satt der det skulle og da glisa jeg litt. Tror også Stine ble litt sjøsjuk i disse forholdene gitt, men hun klarte seg bra selv om hun ikke tror måker kan svømme........
Petter støtter på mor Norge igjen.
Takk for to herlige dager, det ga meg mye og jeg håper jeg ga dere noe tilbake.
Vi padlet forresten 21,5 km i dag og det tror jeg er rekord på en kursdag. Dere var kjempeflinke alle sammen og jeg håper ikke dere er for støle i morgen  ;ø)
Jeg skal ut å guide en flokk Dansker i morgen. Blir nok et lite blogginnlegg om det også.

Et lite etterord, vi hadde en kaffestopp før vi kom tilbake for noen måtte strekke på bena. (Petter) kort fortalt så endte det med et lite basketak (veldig vennlig) da Petter skulle hive meg uti vannet, jeg utnyttet hans masse så jeg fikk dratt han over meg, så han også skulle bli våt. Kult det med 100 kg  på meg i ca 60 cm vann. Like etter så kom Camilla men hun ville sitte i båten, det ville ikke jeg og jeg løp ut for å liksom velte henne..... Hun beskyttet seg med åra som jeg løp på og vi "veltet" begge to.
Skal jo være litt action da  ;ø)

1 kommentar:

  1. Det var sannelig ikke verst! Ganske rått, egentlig. :) Egentlig nesten en fordel at det regner når man skal i vannet, så man er våt uansett.

    SvarSlett