Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. mars 2013

Onsdag 27 mars

Altså dagen etter i går, været her på Østlandet går jo nå helt av hengslene og vi har sol fra skyfri himmel og nesten null vind, i dag ble det null vind. Vi som padler har det godt og dagen i dag ble veldig god. Jeg tok meg en tur fra Kjøpmanskjær og ut til Ildverket for å rydde litt, Ole R Trydal har også vært der ute og ryddet litt, stor takk Ole. Jeg hadde med litt kaffe og en påske appelsin for den gode tradisjonen sin skyld. Padler langs Mågerø og kikker i vannet (det er jo veldig klart), drar over til Burø og på østsiden så treffer jeg en mann som holder på med noe fortøyninger og vi deler en samtale om litt av hvert, veldig koselig. Turen går over til Ildverket i et tilnærmet biljardbord når det gjelder bølger.
Syd på Burø med Ildverket i bakgrunnen.

Frozen steps, frozen in time eller her vil ikke jeg gå barbeint....

Ildverket rett forut og bølgene, herifra til Ildverket, var det bare jeg som stod for.
 Vel i land på Ildverket så var det frem med kaffe koppen og den tidligere nevnte appelsinen. Det er godt å være padler i dag, men det blir ennå bedre om litt når man kan hive vekk tørrtoppen, jeg gleder meg. Jeg tusler opp i gamma med en kraftig hodelykt og leter etter en Primus pumpe flaske som Sam har fått forlagt, eller en annen har fått med uten å tenke på eierskapet. Jeg fant ingen flaske og ber dere som var på Camp RulleRolf om å sjekke en ekstra gang om dere her en Primus flaske for mye. Sam vil nok bli veldig glad om han får den tilbake.
Kan jo ikke si at det blåser mye i dag gitt.

Klart og fint vann er det i dag også, dette er fra brygga på Ildverket.

Appelsin (den tidligere nevnte) og kaffe var lunsjen i dag,

Selvutløser er morsomt, noen ganger.....
I gamma så fant jeg et grønt "etesett", altså en dyp firkantet tallerken og en grønn sammenleggbar kopp og bestikk, uvasket. Jeg vasker det og hvis noen savner det så gi meg et pling. Ved øvre teltleir så fant jeg et skjøtestykke til teltstenger, gul/oransj ca 10 cm lang, gi meg et pling på denne også. Mellom to trær, også på øvre teltleir, så fant jeg en paracord line, den er også tatt med hjem, gi meg et pling så blir dette bra. Tilbaketuren gikk rundt Ildverket og innom Paradisbukta, der var det nå helt isfritt og flott. Fra Paradisbukta til Østre og Vestre Mostein og så rett inn mot Mågerø med en svak østlig vind i ryggen, ååå livet er herlig.
Øst for Ildverket.

Østre Mostein

Ser dere isbjørnen, he he isbjørnen.
 Turen fra Østre og Vestre Mostein gikk helt greit og plutselig så var jeg på Kjøpmanskjær igjen, bare 19,1 km rikere. Tror nok det blir en litt lengere tur i morgen, for været er jo ikke meldt noe dårligere.
Mulig den kan bli 3 ganger lenger.

1 kommentar: