Totalt antall sidevisninger

mandag 18. mars 2013

Camp RulleRolf

Årets vintercamp er over og man kan vel kalle dette relativt vel gjennomført. Vi var 41 påmeldte noen meldte forfall på grunn av været som var meldt, en del vind og nedbør. Det ble litt vindutsatt men ikke værre enn at alle gjennomførte de forskjellige kryssene vi måtte ha. Jeg hadde vel mer tenkt meg en vei langs Tjøme landet, men noen ville det litt anderledes og da ble det sånn da ;ø) 33 flotte kajakker la i vei fra Fjærholmen litt over klokken 11 på lørdag formiddag. En kajakk valgte å snu før vi kom til lunsjøya og en slik avgjørelse står det jaggu meg respekt av.
Folket begynner å komme

Det blir pakket over en lav padlestøvel, er det plass til alt?
Jeg har jo allerede padlet ut ved og 10 kg grillkull og noe annet småtteri, men jeg trengte litt hjelp til å få fraktet maten ut, og noe øl da. Padlere er sjelden vonde å be, det er sikkert.
Grunnet litt vind så ble lunsj stoppen forandret litt på og vi gikk i land nord på Søndre Årø, der ble det nesten litt påskestemning gitt. Mye kaffe og noe å ete på gjør seg nok i kroppen. Dette var nok første turen for en del og da er det ekstra godt med en strekk siden vi hadde en liten motvind i dag.
Noen har tilogmed seg en solstol ;ø)

Hero høyt på strå.

Dette er midt i mars.

Sitte underlag av reinsdyr, det røyter.
En kasse øl på vei ut.




Alt har sin ende, så også lunsjen, det har frisket på litt men det å komme seg ut i kajakken og dra på litt er nå bare deilig synes jeg (personlig altså) Ferden går fra Søndre Årø og over til Østre og Vestre Mostein før man krysser over til Ildverket. Her fikk vel de fleste smake litt bølger vil jeg tro, ingen tippet og alle så veldig glade ut når de kom i land på Ildverket. Oluf spanderte villig vekk en ankerdram og den satt der den skulle. Jeg hadde medbrakt en ankerøl fra konemor, en liten 1 liters boks, som noen så vittig sa det, du ser liten ut med den i hånda.....

Øvre leirområde.

Nedre leirområde.
 Det var når vi satt opp telt at vi hørte en rar men kjent lyd. Hææ en drill, det må da være en drill, man hører. Ganske riktig, min gode venn Geir (som etterhvert er blitt veldig flink til å rulle) viste seg fra en ny side. En medbrakt dritteribatt og lange skruer, det er noe av det smarteste jeg har sett på lang tid. Bare det å skru "teltpluggen" i bakken med nevnte dritteribatt er simpelthen helt genialt.

 Geir, du ruler på pluggfeste om vinteren.

Like lurt var det dagen etter når "pluggene" skulle opp igjen. Man er aldri for gammel til å lære nye ting. En annen ting, hele tre hengekøyer var med på denne turen, det er jo også en slags rekord. Må bare nevne at jeg sover utrolig godt i hengekøye gitt. Ettermiddag går rolig over mot kveld og jeg begynner å tusle til litt mat, fyrer på grill kull og slenger på 11 kg med indrefilet. Den steker seg veldig passe og mens den ligger å hviler så varmes poteter og  grønnsaker seg i store aluformer. Sausen står og trekker over en primus, dette kan bli bra i år også.
Forventningsfulle? Eller bare fulle?


Sjekker facebook status.....  ;ø)

Memo til eget bruk, ikke bruk pappbeger neste år!!!

Grunnen til dette er at Whiskey`n løste opp limet i koppen og en del kopper slapp ut dyrbare dråper. Ved neste treff så samler man inn deres egne kopper og jeg seriesjenker Irish som vanlig. Nytt i år var også en 1,5 liters flaske som ble brukt til å lage fløtelokk med, det synes jeg var smart ;ø)
 Del 2 kommer muligens i morgen

2 kommentarer:

  1. Første gang jeg er med på dette Rolf, men skal nok legge den inn som en årlig hendelse. Dette var berre lakkert :)

    Tusen takk for kjempebra opplegg og verdens beste middag.

    Kommer ned igjen rett etter påske :)

    SvarSlett
  2. Takk for nok en flott padleopplevelse.

    SvarSlett