Totalt antall sidevisninger

lørdag 6. oktober 2012

One night in hamock

Eller var det one night in Bangkok? Etter denne første natten vil jeg heller være flere netter i hamock.
Tusla ut i trusa og gummistøvler etter noe tv titting og hvitvins drikking. Kom raskt til rette i soveposen og fant ut, ganska så kjapt, at her lå jeg godt. Ole lukkøye kom raskt på besøk. Vi bor jo perifirert i "skauen" og jeg hang opp køya ved en liten sildrebekk og det var veldig deilig å sovne til.
Det at man kan legge seg på siden gjør jo det hele meget bedre. Det som ikke er bra er fredagskveld på Nøtterøy med det som kan best betegnes som Nøtterøy dragway. Kirkeveien her ute er visst foretrukket når man skal rense forgassere, på både mopeder, mototsykler og biler. Jeg våknet noen ganger av noen uhyggelige gasspådrag, det er sikkert. Jeg sovnet relativt fort igjen, bare for å bli vekket av nestemann som ikke skulle være dårligere enn forrige mann osv osv. En rev på andre siden av veien gjorde sitt til å holde meg våken en god stund også, makan til hyling da gitt. Jeg sa til konemor (hun med hestene) at jeg skulle fore hestene, så kunne hun sove litt på lørdagsmorgen. De får frokost hver dag kl 07.30 I dag våknet jeg kl 08.15 og da stod de å spiste allerede, hmmm
Dette er mitt rede.

Det ble så varmt at jeg måtte løfte på myggnettingen i løpet av natten.

Her ser man den asymmetriske opphengingen
 Så må jeg skryte litt av soveposen min, en Fjellreven silhuett. Den er formet som et "8" tall og det betyr at man kan legge bena i kors, eller ha det ene benet strekt ut og det andre på "tvers" prøv det i din sovepose ;ø) Det samme gjelder armene også.
Min vinterpose.

En sabla god ting er disse "puppene" som legger seg over skuldrene dine når man ligger på ryggen.
Status for lørdag morgen er ganske klar og jeg har blitt den lykkelige eier av en Exped ergo hamock combi. Det siste betyr at den er levert med tarp.

6 kommentarer:

  1. Hvor mye plass tar den nedpakket?

    SvarSlett
  2. Halv størrelse av en vanlig sovepose, med tarp og alt i en pose. skal ta et bilde og legge det ut. Som sagt jeg synes den var svært behagelig å sove i. Kan anbefales på det varmeste.

    SvarSlett
  3. Ser jo meget forlokkende ut. Hvordan er den å montere?

    SvarSlett
  4. Veldig lett å montere, mye takket være snakeskin på tauene.

    SvarSlett
  5. Bra du kom til samme konklusjon som meg, angående å sove i hengekøye! Frista å kjøpe en til. Hva var prisen på denne herligheten da?

    SvarSlett
  6. 1995,- hos naturkompaniet i Sverige, ser nå at prisen ligger på ca det samme hos fjellsport.no

    SvarSlett