Totalt antall sidevisninger

mandag 1. oktober 2012

Fulehuk 2012

Årets tur har gått over i historien, meget vellykket tur. Flott vær og herlig turselskap. Om det regner når man padler så gjør det ingen ting, alle hadde jo tørrdrakter på seg, (bortsett fra meg) men jeg synes ikke vanntemperaturen er kristisk lav ennå. Det ble en time tidligere start på grunn av været som meldte om litt frisk bris utpå dagen en gang. Personlig så synes ikke jeg at klokken 10.00 er tidlig, men etter som man var godt rødvinsmarinert fra fredagen så var det kanskje bra? Uansett jeg starter fra Kjøpmanskjær og padler i et hyggelig tempo til Fjærholmen (ca11 km) og er fremme klokken 09.50, altså ikke for tidlig og ikke for sent. Det skal sies at jeg startet klokken 08.30 og formen tatt i betrakning så er jeg fornøyd med 9,2 kmt i snitt. Jeg er i grunnen spent på hvem som er med i år og se, det var flere nye ;ø)
Totalt så er vi 10 stykker som reiser fra Fjærholmen og vi møter to til på Mellom Bolærn. Vi velger å gå rett ut til Fulehuk, dette pågrunn av vinden som er meldt. Det er litt friskt når vi passerer Østre Bolærn men vi har vinden nesten rett inn forfra og da går det greit for de fleste, noe refleks sjø er det hvis man går litt tett på noen øyer og skjær men det er bare morsomt. Alle kommer vel i land på Fulehuk og det er duket for lunsj, ikke et sekund for tidlig spør du meg, eller var det for sent?
Morgenstund er tull igrunn.......

Dalai Lama i kajakk ????

Terje fotograferer

Kajakk landings plass

Det var veldig udramatisk å komme seg i land her ute i dag, det skyldes mest at folk som Dag Sverre Og Eivin hopper i land først og tar i mot oss andre i tur og orden, moro moro moro.
Min første prioritet er å komme i tørt tøy og også sikre meg det "The Australian room" der trives jeg og så det er sagt, dette rommet vil jeg ha neste gang også, gammel vane vond å vende.
Noen måtte ut å padle litt ekstra, her ved Eivin.

Dette er Dag Sverre

Gutta på ekstra tur ;ø)

En maskinists våte drøm.... yeahh

Ennå er det lenge før lyset slokner.......

Snart klar for middag, bacalao.

Hyggelig rundt bordet.

Mmmm

Dag Sverre overrasket meg med en sag og en kulepenn.

Fyrlykten er stedet som passer til navnet......

Jøss, kommer den båten hit?!?!?
Frokost, hjemreise og mer padling kommer i del 2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar