Totalt antall sidevisninger

søndag 5. februar 2012

FtiF eller første turen i februar.

Når jeg våkner i dag så snør det kattunger ute, men det blåser ikke noe. Det er akkurat som et julekort egentlig, bare 1,5 måned for sent. I dag skal jeg padle og makker i dag er en grei kar, vannmannen kan vi kalle han. Vi avtalte å møtes på Torød stranden (tror jeg) og jeg dro avgårde og var på plass til avtalt tid. Der var jeg helt alene og dessuten så var det fryst der også. Hmmm jeg må ringe og det viser seg at han sitter å venter på Svelvikstranden, det passer bra for her er det fryst igjen.....
Jeg kjører så ut på Tjøme og det er som å kjøre rundt i en Disney film. Kommer vel frem og der så blåser det for mye for en padletur i dag, dette var vi ikke kledd for det er sikkert. Vi blir enige om å kalle dette en god dag og kjører så hjemover igjen. 2 sjeler, 2 biler, 2 kajakker og en tanke vi ringes og blir enige om en tur til Fjærholmen for å sjekke ut forholdene der. Her er det fint og vi blir enige om en tur herifra. Sjelden har jeg sett så lavt vann, men vi kommer oss da ut i båtene og setter kursen sydover og mot vinden, for da har vi vinden i ryggen når vi skal padle tilbake igjen.
Det snør det snør tidelibom.......
Når vi vel kommer utpå vannet så bemerker jeg at det lukter brent gummi og da repliserer Vannmannen at det minte han om en date for noen år siden, da humret vi godt det er sikkert.
Her er jeg egentlig usikker på hva jeg tenkte på når jeg tok bildet gitt.

Det legger seg snø på båten gitt.

Vel tilbake igjen.
Det ble en kort tur i dag og jeg er vel bare glad for det for halsen min er tett som et fryst vannrør og jeg sliter litt med pusten i dag. Men en ting er jo sikkert det blir stadig lysere og bedre utover nå og det er bare litt over en måned igjen til Camp RulleRolf ;ø)

3 kommentarer:

  1. Hei
    Vet du hvordan det er med is i tønsbergsfjorden om dagen??
    Tenker på vrengen og østsiden av nøtterøy inn til tønsberg.
    Skal muligens padle fra Sandefjord til Tønsberg til uka og været holder seg....

    SvarSlett
  2. Det er åpent men mulig det iser til litt i Vrengen sundet. Lønner seg nok å gå på østsiden av Tjøme også, det er mye penere der som en bonus.
    Ble med ned til Nevlunghavn til søndag da vel.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett