Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. desember 2011

Luke 24 i padlvent kalenderen er åpnet.

På luke 24 hang det også en lapp, på den så stod det: Padle 10 km valgfri rute, sjelden treg å be så jeg dro fra Kjøpmanskjær i et alldeles strålende vær og planen var rundt Søndre årø og tilbake. Det var i grunnen ingen dårlig plan så jeg fulgte den. Havet lå som et speil i dag og med unntak av en båt i det fjerne så så jeg ingen andre utpå i dag. En super sikt i vannet også, jeg trodde jeg så en kjempestor flyndre eller kveite i dag men det var bare et strå i en bue på bunnen. Det er jo julaften i dag så jeg behersket meg selv og padlet hjem etter 10 km, selv om det ble litt over 12 da...... I dag kunne jeg padlet både en og to ganger rundt Tjøme. Det er jo julaften og jeg burde vel være hjemme og lage mat men takket være en snill kone så kan jeg padle også.
Klokken er bare litt over 09.30
Menyen i dag er hjemmelaget surkål, pinnekjøtt, ribbe, poteter, rotmos, saus og en god hjemmelaget karamellpudding til dessert,mmmmmmmm.
Under sola ligger Mågerø.
 I morgen, første juledag, skal vi ha besøk, et såkalt brunchbesøk og da skal det bli så deilig å bare "sulle" rundt og spise og drikke litt. Den gode praten og samværet står i fokus. Det blir sikkert tid til en padletur på morran også  ;ø)
Det er så stille og pent i dag.

Skarv i take off.
 Når man ser på bildene over er det rart men kunne padlet lenge i dag?, hadde så lyst til en runde rundt Tjøme i dag, men det får vente.
Dette er rett ved Søndre Årø, helt syd.

Svaner i take off.

Det er vel ikke veldig lett å se men dette er en fin samling småhytter, med en flott beliggenhet.

På vei inn mot Kjøpmanskjær igjen og fremdeles like stille.
 En riktig god jul alle sammen, håper dere får padlet mye i romjulen og at vi beholder det fine været.
Dagens tur ble på litt over 12 km.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar