Totalt antall sidevisninger

tirsdag 8. november 2011

En magisk aften.

En vanlig tirsdag eftermiddag en dag i november, en deilig dag i november. Det er 11 varmegrader og nesten vindstille. Klokken er bare litt på fire og allerede så mørkner det litt. Rino og jeg har en avtale om litt seriøs padling i kveld men hvor seriøst er seriøs? Vi møtes på vannet omtrent midt i Tønsberg sentrum og setter kursen ut mot Træla og videre mot Jarlsø og Torgersøya.
Dette er på Træla og ved Nes.
Som skrevet så er det en herlig kveld og snart så mørkner det en del mer og det er da det er godt å padle. Det er jo en bonus at temperaturen er så flott som den er nå. Veien blir til mens man går eller padler da sånn som i vårt tilfelle, vi padler ut mot Jarlsø og sjekker denne nye kunstige stranden de har laget her og den ser riktig så fin ut den. Ser en del flyndre og noen andre fisk som er helt oppe ved strandkanten, det er litt kult.

Rino i motlys eller er det en elg i solnedgang?
 Vi padler videre innover mot Vallø og der ser vi ett eller annet i vannet og vi må jo padle mot dette, husk nå begynner det å bli litt mørkt. Det som vi så i vannet var en sildenot (er det det det heter tro?)  det er i allefall mega mengder med sild der.
Nok sild til en skive med egg og kaviar.
Det eneste som er merkelig er at det ikke er noen måker her men det er kanskje mørket som gjør det? Etter dette "sildeeventyret " så setter vi kursen over mot Torgersøya og derifra mot Ormøya. Nå er det seriøst mørkt og vi takker månefjes for godt lys. Det er i sannhet noe helt magisk å padle i natten på denne måten. Vi krysser fra Ormøya og går mot Fjærholmen, midtveis over blir Rino plutselig oppmerksom på en lyd og en rød lanterne. Å faa... den kommer rett mot oss. Det er rednings skøyta som kommer i rimelig grei hastighet, jeg snur ryggen i mot for der har jeg en blinkende lanterne og vi får en fin surf fra disse bølgene når den vel har passert.
Litt Harry Potter stemning.






Se sikkerheten er ivaretatt, vi har jo refleks ø;)



Etter at vi passerte Fjærholmen så gikk vi gjennom Husøsundet og over Træla før vi kom inn til byen igjen, Jeg hadde jo parkert på Sjøormen og Rino på Kajakk klubben, på andre siden av byen, jeg fulgte Rino dit for da fikk jeg et par km ekstra ;ø) Totalt i kveld så ble det 22,2 km og jeg er vel fornøyd med det på en tirsdag kveld. I morgen skal jeg padle rundt Tjøme igjen og da blir Oan (fra forumet) med.


Turen vår i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar