Totalt antall sidevisninger

onsdag 16. november 2011

En herlig onsdag i november.

Jeg har som nevnt tidligere tatt meg ca 10 dager fri, dvs hver onsdag og denne onsdagen er satt av til padling. Padling skulle vært på blå resept igrunnen, de fleste plagene forsvinner ;ø) Sånn som i dag når vannet ligger som et speil og solen skinner fra skyfri himmel, da er virkelig livet verdt å leve. Det går en smule varmt på jobben og det er så deilig å komme seg ut fra kontoret og pc helvete som er der. Dårlige linjer opplevd responstid på nettet vårt om dagen (de siste 4 år) er under enhver kritikk så da er det deilig å la slike ting ligge. Når jeg sjøsetter båten i dag så er det en dame som sitter på brygga og lufter hunden sin, ååå det ser så deilig ut å padle, det er vel bare å prøve det repliserer jeg. Sjekk Havpadlerne Tønsberg sine sider. Les gjerne turbeskrivelser, håper det frister til et nybegynner kurs....

Som skrevet havet ligger som et speil i dag.

Når havet ligger så flatt som nå da er nybåten veldig deilig å padle, holder et jevnt tempo på ca 10 kmt uten å ta i noe særlig, det er flott det. Har valgt å padle rundt Veierland og halveis gjennom kanalen i dag, men der var det is så da snur jeg, blir jo en liten km ekstra av sånt noe også.

Vrengen bru i morgensol, kommer i kvelds sol lenger ned.

Bra gjenbruk av en gammel bunker ;ø)

Helt på sydspissen av Nøtterøy så ligger denne hytta, deler av den er bygd på en gammel bunker og det er jo skikkelig smart i grunnen. Hadde vært spennende å se åssen den ser ut innvendig gitt. Skal se om jeg får lov til våren/sommeren en gang, når det er hyttefolk der altså

Her er en ekte Nøtterødille eller en Tjømogator, jeg husker ikke helt forskjellen.

Denne Nøtterødilla fant jeg ved York, så den er vel like eksotisk som navnet sier, men jaggu lurte jeg litt når jeg nærmet meg denne. Tenkte jo såklart at det ikke ken være en krokodille, men jeg har jo tatt feil før  ;ø)

Fra Østerøya og sydover


Fra Camp RulleRolf Surf`nturf øya eller Lindholmen vest om dere vil.
Camp RulleRolf kommer igjen i mars og det er bare å si fra om du/dere kommer. HUsker du ikke menyen sa du? Helstekt indrefilet med "wokka" grønnsaker fra et annet land, kajakkpoteter og en god rødvinsaus, desserten er jo en gammel klassiker. Irish med ekte fløtelokk og brunt sukker. Noen overraskelser kommer også. Kommer du?


Lille Skarvesete? En ned "skiti" holme litt syd for Verdens ende.
Nok en herlig onsdag er over og jeg gleder meg allerede til neste onsdag, men jeg skal jo padle litt i morgen også og i helgen såklart, må bare prioritere litt stallbygging til Ofeigur og Helin først. Turens lengde i dag ble på nesten 40 km og det er vel greit på en flott dag som denne. Må bare si jeg gleder meg til våren og padling i tskjorte og shorts igjen og en ny og lettere surfski også ;ø)
Vrengen i motlys og kveldslys.




Nok
Dagens tur ser da slik ut, den lille haken til venstre i bildet er stopp pga is..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar