Totalt antall sidevisninger

lørdag 26. mars 2011

Rauer tett på.

I dag har vi bestemt oss for å krysse Oslofjorden. Når vi bestemmer oss for noe så gjør vi gjerne det vi har bestemt. Vi reiste fra Fjærholmen kl 09.45 i et strålende vær, det er vindstille og solen skinner fra skyfri himmel.

Rino 40/60 det betyr 40 % på land og resten i vann.

Det er en kaskofoni av fuglelyder og praten går livelig mellom Rino og meg, Vi bestemmer oss for et benstrekk på Østre Bolærn før selve overfarten. Der ser vi vannvittig mye sel som hopper mere enn det jeg har sett Flipper hoppe, det er morsomt.
Fra strekken på Østre Bolærn.

Klokken er 11.05 og vi legger lystig ivei utover og vi ser til høyre og vi ser til venstre for det lærte vi når vi var små, se dere for når dere krysser veien. Det er bare det at denne veien, eller separasjons sonen om dere vil er 2 km bred. Det kom bare en båt og det var jo greit.
Dette er midt i Oslofjorden.

Rino i Oslofjorden, for et vær.

En liten time etterpå så er vi tett på Rauer og vi skal padle hele veien rundt til vi er tilbake til det samme punktet.
Kun få meter igjen før vi er framme.

Det er litt anderledes geologi her.

Men tjelden er den samme.

Is sprengt fjell.
Som overskriften sier noe om, tett på Rauer betyr at vi følger kystlinjen tett på hele veien rundt, inn alle bukter og viker. Det blir også noen ekstra kilometer ut av sånt noe.
Han her har sluttet å puste.

Så kom vi rundt denne øya og vi gikk iland der vi kom frem etter kryssingen og der spiste vi et bedre måltid mat. Rino hadde lappskaus med flatbrød og jeg wokka en del grønnsaker og noe kjøtt i kokosmelk med sweet and sour chilli sauce. Mmmmmmmmmm. Selvfølgelig så hadde det begynt å blåse opp og vi fikk en passe motvind med opp til 1 meter bølger. Etter litt gulping og spising av maten en andre gang så var vi på Østre Bolærn etter en liten time igjen. Her gikk vi iland for en deilig kopp med te og en benstrekk igjen. Padler så mot Ramsholmen og over til Gåsø og Hvalø før vi setter kursen rett inn mot Fjærholmen igjen, vel rett og rett fru Blom, vi knivet litt om hvem som padlet lengst og da ble det litt slalom padling på slutten. Og se hvem møter vi der? Mads Olav hadde klart å rive skia av seg tidlig i dag og hadde da følgelig både stått på ski og padlet på samme dag.

Dette er resultatet av ei liten datter som påstod at jeg ikke turde...... ;ø)

Dette er turen vår i dag.

Dette er nærbilde av litt ekstra padling på slutten av dagen.
Takk til deg Rino for en fantastisk dag i dag. Det ble 41, 4 km totalt.  ;ø)