Totalt antall sidevisninger

torsdag 19. august 2010

Padle fra Uddevalla

Da er endelig internettet oppe og går igjen. Her følger noen bilder og ord fra vår sommertur.

Bord på tur er undervurdert

Ankommer Smøgen her var det heldigvis et pol å besøke og vi bærte tungt når vi gikk derifra ;o)

Midt i Smøgen ser det slik ut og her det bestandig ledig plass hvis man kommer med kajakk ;o)

Mot Soota kanal, her var det fint og trangt. og mye trafikk

Leirlivet er bra når man kan ha det som her, Rom og øl gjør ikke saken dårligere heller ;o)

Brødskive med krabbe og majaones er snadder, skikkelig snadder.

Blåskjell kokt i hvitvin er heller ikke så dårlig, det er rett og slett snadder og med kornsuppe ala export.

Vann må man ha og her var det gamle måten som gjaldt.

Middagen i dag var entrecote marinert i Rom og flambert i Rom, pussig nok snadder dette også.

Morgenstemning et sted i Sverige.

Dette er rett ved Strømstad, vi fant et lite sted å sette opp lavoen.

Dette er rett på nedsiden av systemet i Strømstad vårt tredje stopp når det gjelder systemet.

Når båtene var fylt opp på ny med "systemvarer" så ferden vidre til Norge og planen var Tistler men lyn og torden gjorde at vi padlet til Storesand og vår første stopp på en campingplass. Det er vel nesten uhørt at man skal ha 175,- for å sette opp en lavo en natt, men greit nok. I strømstad så gikk vi inn på et spa og der ble jeg liksegodt sjekket opp av en ung mann som stod og nappa seg i loken i dusjen, det er litt dumt synes jeg, men det er klart gubben hadde en god smak ;o)

Her hadde vi en lunsj på en kebab sjappe ved Kråkerøy og vi satt i fullt padleutstyr og spiste og drakk, deilig med et sivilisert stopp og manerene er det jo ingen ting å si noe på.

Nå har vi kommet til Misingene og her var det akkurat nok plass å slå opp lavoen, her havnet vi såpass i legoland at jeg våknet på natta en gang og skulle trekke opp soveposen, men det viste seg at jeg lå oppi alle pakksekkene og soveposen med liggeunderlag lå pent ved siden av, hmmm. Thomas hadde glemt å blåse opp sitt underlag så det var en fuktig kveld kan man si. Vi skulle stå opp klokken 06.30 for Yr.no hadde varslet svak østlig vind og allerde klokken 08.00 var vi på vannet og klar for å krysse Oslofjorden. Det gikk helt greit og vi padlet til Ildverket og var klare for treffet der. Hadde fått beskjed om ca 27 gærninger til som skulle møte opp der, koselig. Vi ankom Ildverket klokken 10,30 ca og satt opp leir.